Propojení matematiky a výtvarné výchovy

mim4aesf1xedjms-313630302e2e39302e31
Zveřejněno:
Upraveno:

V posledním únorovém týdnu byli žáci nižšího stupně na lyžařském výcvikovém kurzu. Část studentů ale zůstala ve škole. Protože jich nebylo mnoho, byli spojeni do jedné třídy (kvarty) a učili se podle náhradního rozvrhu, ve kterém přibylo několik hodin matematiky. Co se žáky ve složení sekunda – kvarta dělat, aby se mohli do práce zapojit všichni, bavila je a současně jim něco smysluplného přinesla? Inspirováni kubismem jsme vymysleli projekt „Matematika ve výtvarné výchově“. Žáci pracovali ve skupinách, složených ze studentů různých ročníků. Úkolem každé skupiny bylo vyrobit koláž z minimálně pěti druhů rovinných geometrických útvarů o různých velikostech. Útvary vystřihovali z barevných papírů a lepili na pevný podklad. Po dokončení vypočítali, jakou plochu zaujímá která barva a vyjádřili procenty, jak velká část obrazu to je. Následně každá skupinka v rámci krátké prezentace představila své umělecké dílo. Na závěr v jednoduchém zábavném kvízu odpovídali žáci na otázky k vystaveným kolážím. Do všech aktivit se skupinky pustily s velkým nasazením, což je vidět i na jejich dílech. Posuďte sami.

6vwlma4vxoz
6vwlp3rh9hu
6vwlqmb5i0f